اسکراب صورت چیست؟ (همه چیز در مورد فواید و طرز استفاده از آن)

نوشته شده در 06 تیر 1403
مراقبت از پوست
اسکراب صورت چیست؟ (همه چیز در مورد فواید و طرز استفاده از آن)

اسکراب صورت چیست؟

پوست صورت در مقایسه با پوست بدن بسیار ظریف، نازک و حساس‌تر است که در اثر عوامل مختلفی در طی روزمرگی نیاز به لایه‌برداری و اسکراب دارد تا از خشکی، پوسته پوسته شدن و ظاهر ناهموار، جوش و دانه‌های سرسیاه و کثیفی پاکسازی شود. اسکراب و لایه‌بردار که به دوران قدیم و باستانی نیز برمی‌گردد نشان دهنده این است که مردم از قدیم الایام از محصولات لایه‌بردار برای تقویت و نرمی، لطافت و روشن شدن پوست خود استفاده می‌کرده‌اند. اسکراب صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای لایه‌برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده اسکراب‌ها معمولا از مواد طبیعی همچون: نمک، شکر و قهوه است. اسکراب صورت با حذف سلول‌های مرده از سطح پوست کمک کرده تا روند گردش و تقویت سلولی پوست را تحریک کرده و تقویت نماید. اسکراب‌ها با عملکرد خاص خود از انسداد منافذ پوست جلوگیری کرده و با ازبین بردن آکنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید، بدون آنکه پوست را متلهب و خشک کند به پاکسازی و رفع آن کمک خواهد کرد. همچنین با تقویت سد حفاظتی پوست را ترمیم کرده و به رفع تیرگی، کدری، لک‌، جای جوش‌های قدیمی و چروک‌های پوست بپردازد. با استفاده منظم و اصولی آن در برنامه روتین خود به پوستی سالم، شفاف، درخشان، شاداب و جوان برسید.

اسکراب صورت چیست؟

فواید استفاده از اسکراب لایه بردار صورت

اسکراب‌های صورت حاوی دانه های ریز و درشت شن، قهوه، نمک و نمک دریا و قهوه هستند. هنگامی که این ذرات بر روی سطح پوست در اثر ماساژ استفاده می‌شوند با از بین بردن آلودگی‌ها و کثیفی به عمق منافذ نفوذ کرده و آن را کاملا تمیز کرده و سلول های مرده و ناخالصی ها را از روی پوست صورت کاملا پاک می کند. اسکراب بدن چیست و فواید آن برای پوست. یکی از مزایای استفاده از اسکراب صورت این است که، از مسدود شدن روزنه های پوست صورت و تجمع بیش از حد چربی در پوست که منجر به تولید آکنه و جوش سرسیاه و سرسفید هستند جلوگیری می‌کند. همچنین با ازبین بردن لایه های مرده پوست از بقایای جای جوش و لک ناشی از جوش نیز خلاص خواهید شد. لایه برداری و اسکراب کردن باعث پیشگیری از موهای زیر پوستی که مولد جوش نیز هستند خواهد شد. اسکراب صورت روند ترمیم بافت پوست را سرعت بخشیده و با ایجاد گردش خون به تحریک کلاژن سازی در پوست انجامیده و بافت پوست را بهبود بخشیده و با تجدید سلول‌های پوستی به کاهش علائم پیری پرداخته و با محو نمودن ظاهر لک‌ها، جای زخم و اسکار نیز پوستی جوان و شاداب به ارمغان می‌آورد. لایه برداری صحیح به داشتن پوستی یکدست، نرم، صاف و روشن کمک بسزایی می‌کند و پوست را برای جذب عمیق و موثر دیگر محصولات پوستی آماده کرده و نیز زمینه یک میکاپ بدون نقص و یکنواخت را فراهم می‌نماید.

فواید استفاده از اسکراب لایه بردار صورت

معرفی انواع اسکراب صورت

در بالاتر به شناخت و فواید اسکراب صورت پرداختیم. در این قسمت از مقاله با انواع اسکراب‌های صورت آشنا خواهیم شد و آن‌ها را معرفی می‌کنیم. اسکراب‌های صورت انواع مختلفی دارند اسکراب‌هایی فیزیکی با دانه و ذرات ریز و درشت ماسه و شن که به نام ماسک اسکراب شنی نیز شناخته می‌شوند. اسکراب‌های روغنی، کره ای و خامه‌ای اسکراب صورت شکری و نمکی، اسکراب گچی، اسکراب ژله‌ای در انواع و اشکال متنوع تیوپی و کاسه‌ای و اسکراب های شیمیایی با ترکیباتی همچون: گلوکولیک اسید، AHA, BHA که هر یک از این اسکراب‌ها مناسب برای نوع تایپ پوستی افراد تولید و قابل دسترس می‌باشند. پیشنهاد می کنیم مقاله اسکراب شنی چیست و طرز استفاده از آن را مطالعه کنید تا با این مدل از لایه بردارهای فیزیکال به خوبی آشنا شوید. عملکرد هرکدام از اسکراب‌های ذکر شده با توجه به محتوا و ترکیبات آن‌ها ممکن است متغیر باشد. پس در تهیه و انتخاب یک اسکراب صورت با نتیجه‌گیری موثرتر باید به دنبال یک محصول مناسب با توجه به نوع پوست خود باشید. برای داشتن انتخاب بهترین اسکراب برای پوست ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید پس به شما توصیه می‌کنیم مقاله نوع پوست من چیست؟ را مطالعه کنید. برای انتخاب و خرید اسکراب صورت با کیفیت  متنوع از بهترین برندها با بهترین قیمت می‌توانید از سایت رو مد باش اقدام کنید.

معرفی انواع اسکراب صورت

طرز استفاده از اسکراب‌های صورت

برای دانستن اینکه چگونه از اسکراب صورت استفاده کنید و بهترین زمان استفاده از اسکراب صورت چه زمانی است؟ باید بگوییم که:  استفاده از لایه‌بردار برای صورت زمانی است که پوست صورت دچار کدری، پوسته پوسته شدن،خشکی و حتی خارش و شده و یا زمان میکاپ کرم‌پودر بر روی پوست حالت ماسیدگی در می‌آید است. اگر می‌خواهید از شر دانه های  روی پوست، جوش های سرسیاه در نواحی مختلف صورت و خصوصا بینی خلاص شوید مصرف اسکراب را حتما در برنامه روتین خود قرار دهید. می‌توانید از اسکراب‌های فیزیکی و شیمیایی در برنامه روتینتان ۱ الی ۲ مرتبه در هفته استفاده کنید و به صورت ملایم بر روی پوست ماساژ دهید. روش استفاده از اسکراب صورت در منزل به این ترتیب است که ابتدا باید صورت خود را با شوینده صورت متناسب نوع پوستتان بشویید یا بخار دهید. سپس مقداری از اسکراب را با دست یا براش ماسک رو سطح پوست صورت و گردن پخش کرده و با حرکات دورانی به آرامی و به مدت ۳۰ یا ۴۰ ثانیه ماساژ دهید. سعی کنید بیشترین تمرکز خود را بر روی نقطه تی (T )صورت قرار دهید  زیرا این قسمت از صورت بیشتر درچار چربی و الودگی محیطی قرار دارد. توجه به این نکته که اسکراب را به هیچ وجه بر روی زخم باز یا جوش‌های ملتهب استفاده نکنید. پس از مالش اسکراب پوست صورت را با آب ولرم یا خنک شستشو داده و خشک کنید. همچنین می‌توانید پس از اسکراب کردن از دیگر محصولات مراقبت از پوست خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید برای تاثیرات دوچندان لایه برداری از مصرف کرم‌ مرطوب کننده و آبرسان و یا ماسک ورقه ای آبرسان برای رطوبت دادن و هیدراته نگه داشتن پوست به هبچ وجه غافل نشوید. اگر خارج از منزل هستید استفاده از ضد آفتاب برای حفاظت از پوست ضروری است زیرا پوست صورت با لایه برداری حساس به نور آفتاب شده و برای مراقبت از آن باید مصرف  کرم‌ ضد آفتاب با فاکتور محافظتی بالا فراموش نشود.

طرز استفاده از اسکراب‌های صورت

  • ساماندهی
کلیه حقوق متعلق به رو مد باش است