اسکراب بدن چیست؟ (معرفی انواع، فواید و طرز استفاده از آن)

نوشته شده در 02 تیر 1403
مراقبت از پوست
اسکراب بدن چیست؟ (معرفی انواع، فواید و طرز استفاده از آن)

اسکراب بدن چیست؟

پوست به عنوان اولین سپر محافظتی از بدن در برابر آسیب های احتمالی محیط مراقبت کرده و باعث تنظیم دمای بدن و فراهم کردن حس لامسه برای ما می‌شود. پوست بدن نیز همانند اجزای دیگر بدن نیاز به مراقبت منظم و رسیدگی دارد. پوست همه ما روزمره در اثر فعالیت ورزشی، گرما و تعریق نیاز به لایه برداری دارد که سلول‌های مرده پوست، جوش و جوش‌های سرسیاه، دانه‌های ریز روی سطح پوست و آلودگی از روی آن بردارد و پوست بدن را از پوسته پوسته شدن، خارش و خشکی نجات دهد. یکی از جنبه‌های ضروری و مهم مراقبت از پوست که اغلب نادیده گرفته می شود لایه برداری است. روش های قدیمی برای حذف این سلول‌های مرده از سطح پوست وجود داشته که گاهی منجر به آسیب به پوست، التهاب و قرمزی خواهد شد. امتحان کردن راهی که آسان، غیرتهاجمی و با صرف زمانی کم بتوان به پوستی صاف و یکدست رسید بسیار حائز اهمیت است. امروزه با تولید انواع مختلفی از محصولات لایه بردار بدن به راحتی می‌توان از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شد و بازخورد بسیار عالی از این محصولات گرفت. اسکراب بدن یا BODY SCRUB یکی از انواع محصولات مراقبت از پوست، نوع لایه‌بردار به صورت فیزیکی است که معمولا با موادی همچون نمک و شکر و قهوه تهیه و تولید می‌شود. این نوع لایه بردارهای فیزیکی در مقایسه با لایه‌بردارهای شیمیایی در اسکراب‌ها مناسب تر هستند زیرا پوست بدن نسبت به پوست ظریف صورت ضخیم‌تر است. اسکراب ها با از بین بردن و حذف سلول‌های مرده پوست به صورت مالشی عمل کرده و با ایجاد و تحریک گردش خون سلول های پوستی سبب یکدست و سفید شدن آن خواهند شد.

چه زمانی باید از اسکراب بدن استفاده کرد؟

در جواب این سوال که هر چند وقت یکبار باید از اسکراب بدن استفاده کرد باید بگوییم که بستگی به نوع پوست خود 1 الی 2 بار در هفته آغاز کنید. زمانی که حس می کنید پوست بدن شما دچار چربی، تیرگی و کدری، خشکی و از منافذ ریز و درشت پر شده است یا احساس می‌کنید بدن شما با تعریق دچار کثیفی و تیرگی شده است نیاز به یک لایه برداری عمیق و موثر دارد، می‌توانید به سراغ انواع اسکرابهای لایه بردار بدن بروید. این اسکراب‌ها به کمک پوست شما آمده و سرزندگی، طراوت و شادابی را به پوست شما بازخواهند گرداند و کم کم، شما را از شر سلولهای مرده، تیرگی و پوستی زیر و ناهموار خلاص خواهند کرد. استفاده از انواع اسکرابها، بسته به قدرت، نوع و رایحه به کار رفته در آن‌ها، چه به صورت محصولی که قابل خریداری باشد یا به صورت خانگی بتوان آن را تهیه کرد، هفته ای ۱ الی ۲ بار و در شرایطی که پوست شما نیاز بیشتری به لایه برداری دارد، تا هفته ای ۳ بار توصیه می‌شود. در ادامه با انواع و فواید بی نظیر این نوع از محصولات لایه بردار آشنا شده و طرز استفاده کامل آن ها را یاد خواهید گرفت. شما همچنین می‌توانید برای خرید اسکراب لایه بردار با بهترین قیمت، از رو مد باش اقدام کنید.

اسکراب بدن چیست؟

خواص استفاده از اسکراب لایه بردار بدن

اسکراب‌ها به عنوان یک لایه بردار طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تمامی سلولهای مرده قدیمی بر روی پوست  را پاکسازی کرده و موجب نرمی، لطافت و روشن شدن پوست خواهند شد. اسکراب‌های بدن با تغذیه پوست به آن رطوبت بخشیده و از بروز آکنه و جوش‌های جدید در قسمت‌های مختلف بدن جلوگیری به عمل می‌آورند. بنابراین شما می‌توانید در روتین مراقبت از پوست خود با استفاده از اسکراب بدن بنابر رایحه و نوع پوست خود بدون آسیب رسیدن به پوست نرمی و لطافت را به آن ببخشید. لایه برداری پوست باعث شفافیت پوست بدن می‌شود. با لایه‌برداری عمیق و اسکراب کردن با ازبین بردن ناخالصی سطحی پوست بسیار کاربردی و عالی است که پوست کدر را زنده کرده و موجب درخشندگی آن خواهد شد. همچنین جوش در ناحیه شانه، سینه و کمر که بسیار آزار دهنده است را کاملا پاکسازی می‌نماید. اسکراب‌های بدن با فواید متعددی که برای پوست دارند به آن فرصت جذب  انواع مرطوب کننده و لوسیون‌ها را می‌دهند و مانع از پوسته شدن و خشکی و ترک خورده  پوست خواهند شد. همچنین منافذ پوست را باز کرده و از ایجاد و رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کنند.

خواص استفاده از اسکراب لایه بردار بدن

انواع مدلهای اسکراب بدن

خب همانطور که در ابتدای مقاله با اسکراب بدن و خواص و طرز استفاده آن آشنا شدید وقت آن رسیده که با انواع اسکراب‌های بدن آشنا شوید. اسکراب های فیزیکی بدن در انواع مختلفی مانند؛ اسکراب شنی با دانه و ذرات ریز و درشت که لایه برداری خوبی برای پوست بدن به ارمغان می‌آورد.(اسکراب شنی چیست و فواید آن برای پوست) اسکراب گچی، اسکراب ژله‌ای یا همان ژل اسکراب، اسکراب زغال، اسکراب شکری، اسکراب نمکی و اسکراب‌های خامه ای یا کره ای موجود هستند. اسکراب بدن‌های شیمیایی حاوی مقداری از سالیسیلیک اسید یا گلوکولیک اسید بوده که علاوه بر خاصیت لایه برداری خود بتوانند به درمان و رفع جوش کمر، شانه و سینه کمک کنند. این مدل از اسکراب بدن مناسب برای پوست های مستعد آکنه و جوشدار و افرادی که به دنبال یک محصول لایه بردار با این ویژگی هستند قطعا یک انتخاب عالی خواهد بود. ترکیبات آبرسان و روغنی موجود در اسکراب‌های فیزیکی برای افرادی که پوست بدن آن‌ها به شدت خشک و تحریک پذیر است مناسب بوده که برای پوست آن‌‌ها حس ابریشمی و نرمی به ارمغان آورد و لایه‌های پوست را هیدراته نگه دارد.

معرفی انواع مدلهای اسکراب بدن

طرز استفاده از اسکراب های بدن

قبل از اینکه لایه برداری انجام دهید سعی کنید در حمام حداقل به مدت ۱۰ دقیقه دوش آب گرم گرفته و پوست خود را حسابی خیسانده و مرطوب نمایید. سپس پوست را پس از پاکسازی از چربی و آلودگی به وسیله صابون و یا شامپو بدن شستشو دهید. در این حالت پوست خیس خورده و منافذ پوست بدن باز شده و آماده لایه برداری است. پس به خاطر داشته باشید بهترین زمان استفاده و نتیجه‌گیری از لایه برداری و از اسکراب بدن بعد از دوش و حمام گرفتن است. کافیست مقداری از اسکراب بدن را کف دست ریخته و به آرامی و ملایمت به صورت حرکات دورانی به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. شما نمی‌خواهید به سد حفاظتی پوست آسیب برسانید پس مراقب باشید که پوست چه واکنشی از خود بروز می‌دهد، سپس پوست را با آب ولرم آبکشی کرده و بعد با شامپو بدن یا محصول شوینده بدن خود بشویید، همچنین می‌توان این عمل را قبل از لایه‌برداری بدن نیز انجام داد. در صورت تمایل می‌توانید موهای زائد بدن را نیز اصلاح و شیو نمایید. بعد از حمام از کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن استفاده کنید تا از ایجاد خشکی پوست خود نیز جلوگیری کرده باشید و آن را مرطوب و هیدراته و نرم نگه دارید.

طرز استفاده از اسکراب های بدن

  • ساماندهی
کلیه حقوق متعلق به رو مد باش است