بهترین سرم ویتامین سی برای لک چیست؟ (معرفی ۴ محصول)

نوشته شده در 06 اردیبهشت 1403
مراقبت از پوست
بهترین سرم ویتامین سی برای لک چیست؟ (معرفی ۴ محصول)

نحوه انتخاب و استفاده از سرم ویتامین سی برای لک صورت

ممکن است شما هم بارها به دنبال یک محصول مناسب، کم هزینه، ارزان و بدون درد برای محو شدن و درمان لک های تیره و کک و مک های صورت خود بوده اید که علاوه برکمرنگ شدن آنها به شفافیت و درخشان شدن پوست صورت نیز کمک کند یا این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین سرم ویتامین سی برای لک چیست؛ مطالعه این مقاله در انتخاب بهتر، به شما کمک خواهد کرد.

هایپرپیگمنتاسیون یک بیماری شایع پوستی است که با لک یا لکه های تیره روی پوست مشخص می شود. علت آن تولید بیش از حد ملانین، رنگدانه ای است که به پوست رنگ می دهد. هایپرپیگمنتاسیون می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغییرات هورمونی، التهاب یا برخی داروها ایجاد شود. یکی از ترکیبات طبیعی برای جلوگیری از تیرگی پوست صورت و رفع لکهای پوستی، مصرف ویتامین سی یا همان آسکوربیک اسید است. یکی از مشتقات مهم، کاربردی و با قیمت مقرون به صرفه ویتامین سی در صنعت محصولات مراقبت از پوست، استفاده از سرمهای حاوی این ماده با ارزش است. سرم حاوی ترکیبات ویتامین C، یک محصول بسیار محبوب و کارآمد برای مراقبت از پوست است که از خواص بی شمار آن می‌توان به جوانسازی و ضدپیری بودن آن اشاره کرد. سرم ویتامین سی به دلیل تاثیر بسیار خوب و بالا در درمان مشکلات مختلف پوستی، ضدلک بودن و تا حدودی کاهش دهنده چروکهای صورت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شناخته شده است. در ادامه با مجله رو مد باش همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد استفاده از سرم ویتامین C برای ازبین بردن لکه های صورت و چند محصول باکیفیت و قدرتمند ایرانی و خارجی برای رفع لکهای صورت را به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

فواید مصرف سرم ویتامین C برای لکه های صورت

فواید مصرف سرم ویتامین C برای لکه های صورت

  • ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی است که به روشن شدن پوست و محو شدن لکه های تیره پوستی کمک می کند.
  • می تواند به یکدست شدن رنگ پوست، روشن شدن و بهبود بافت کلی پوست کمک کند.
  • تولید کلاژن را تحریک می کند که می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک در نواحی مختلف صورت کمک کند.
  • دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک کند.
  • می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند اشعه مضر نور خورشید UVA , UVB و آلودگی کمک کند.
  • سرم حاوی عصاره ویتامین سی به خنثی کردن رادیکال های آزاد در پوست کمک می کند و از آسیب و علائم پیری جلوگیری می کند.
  • مصرف ویتامین سی در کنار هیالورونیک اسید می تواند به بهبود آبرسانی پوستهای خشک و چرب کمک کرده و آن را نرم، صاف و لطیف کند. (راهنمای شناخت هیالورونیک اسید: آبرسان قوی پوست)

به طور کلی، توصیه می شود سرم ویتامین C را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید و برای نتایج مطلوب، از آن به طور مداوم استفاده کنید. استفاده از این محصول، برای پوستهای چرب، جوش دار، مختلط و خشک مناسب بوده و به طور خلاصه مناسب انواع پوست، به ویژه پوستهای حاوی لک، دارای تیرگی دور چشم و پوستهای با تناژ تیره است.

طرز استفاده از سرم ویتامین C برای لک‌های پوستی

نحوه استفاده از سرم ویتامین C برای لک‌های پوستی

  • ابتدا پوست صورت خود را با یک فوم شستشو صورت مناسب پوست خود شستشو داده و سپس خشک نمایید.
  • چند قطره از سرم ویتامین سی را به نوک انگشتان خود چکانده و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و روی نواحی دارای لکه های تیره، تمرکز بیشتری کنید.
  • قبل از استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، اجازه دهید سرم، به خوبی جذب پوست شما شود.
  • سرم ویتامین C باید یک یا دو بار در روز استفاده شود، به طور ایده آل در صبح و شب برای دریافت بهترین نتیجه‌
  • پس از مصرف سرم ویتامین سی، برای محافظت از پوست در برابر آسیب های بیشتر و گرفتن نتیجه بهتر و عالی، پیشنهاد می‌شود حتما در طول روز از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. (راهنمای شناخت و استفاده از ضد آفتاب)

نکاتی برای استفاده از سرم ویتامین C

  • می توانند ناپایدار باشند و ممکن است در طول زمان در معرض هوا و نور تخریب شوند؛ مهم است که سرم ویتامین C خود را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید تا از اکسیدشدن و خرابی محصول جلوگیری شود که می تواند خواص و تاثیر مثبت آن را کاهش دهد.
  • اگر پوست حساسی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با غلظت کمتری از سرم ویتامین C شروع کنید و با عادت کردن پوستتان، به تدریج غلظت آن را افزایش دهید. (انتخاب بهترین روتین برای پوست حساس)
  • در زمان استفاده از سرم ویتامین ث صبور باشید تا بهترین نتیجه را ببینید. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شاهد بهبود لکه های تیره صورت باشید.
  • در صورت بروز هرگونه سوزش یا قرمزی در اثر استفاده از سرم ویتامین سی، مصرف را قطع کرده و برای راهنمایی بیشتر، با یک متخصص پوست مشورت کنید.
  • قبل از مصرف انواع سرمهای حاوی ویتامین، از عدم تداخل آن با دیگر محصولات پوستی همچون نیاسینامید و پپیتدها اطمینان حاصل کنید.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

معرفی بهترین برند سرم ویتامین سی ضد لک

در این قسمت به معرفی و  بررسی چند مارک معتبر، باکیفیت و اورجینال از سرمهای ویتامین سی ایرانی و خارجی می‌پردازیم. تعداد بسیار زیادی سرم ویتامین سی باکیفیت و معتبر در بازار موجود است. رو مد باش طبق نظر کاربران و تجربه خود، ۴ مدل از بهترینها را در این مقاله به شما معرفی و پیشنهاد می کند.

توجه: هرکدام از این محصولات ممکن است برای پوست شما مناسب و کاربردی نبوده و عملکردی که از آن انتظار می‌رود را به جا نگذارد. باید توجه داشت که استفاده از این محصولات مراقبتی پوست، در کنار رعایت نکاتی همچون انتخاب محصول مناسب، اصل و اورجینال بودن آن‌ها، طرز استفاده، مقدار، تعداد و زمان مصرف، تداخل با دیگر محصولات، نوع زندگی شخصی، استرس، خواب و نکات بسیار دیگری به ثمر می‌نشیند و صرفا، استفاده از این محصولاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، معجزه نخواهد کرد.

سرم ویتامین سی بیوآکوا

از محصولات مراقبت از پوست محبوب و با تاثیر فوری است که برای کمک به روشن و یکنواخت کردن رنگ پوست، کاهش ظاهر لکه های تیره و بهبود سلامت کلی پوست فرموله شده است و طبق نظرات و بازخوردهای دریافتی از کاربران رو مد باش، محصولی موثر با مزایای بالا جهت رفع این عارضه پوستی است. این محصول، با قیمت بسیار خوب و ارزا، حجم مناسب ۳۰ و ۱۰۰ میلی لیتری و با ترکیبات طبیعی و موثر مشتق از پرتقال و لیمو ترش خود، گزینه‌ای جذاب جهت خرید و استفاده در انواع روتین های مراقبتی پوست است. نحوه استفاده از سرم ویتامین C از سری مراقبت از پوست محصولات بیوآکوا Bioaqua نیز بسیار ساده است، چند قطره از آن را روی پوست تمیز و خشک خود بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. بعد از چند بار استفاده، تاثیر روشن کنندگی آن و کاهش لک‌های صورت را مشاهده خواهید کرد.

سرم ویتامین سی بیوآکوا BIOAQUA

سرم ویتامین سی بالانس

این محصول در دو نمونه اصل و تقلبی و با قیمت و بسته بندی های متنوع در بازار موجود است. نمونه اورجینال آن که در رو مد باش با بهترین قیمت به فروش می رسد، برای کمک به بهبود ظاهر پوست، به ویژه کمک به روشن کردن پوست صورت، یکنواخت کردن رنگ آن و کاهش کک و مک طراحی شده است. فرمولاسیون این سرم، حاوی ویتامین سی موجود در میوه های لیمو و پرتقال است و علاوه بر بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک و محافظت عالی از پوست در برابر آسیب های محیطی، یکی از بهترین آبرسان های حاوی ویتامین سی برای پوست بوده و حجیم کننده آن نیز خواهد بود. کیفیت بی نظیر و ترکیبات فوق العاده تاثیرگذار سرم ویتامین سی ضد لک برند بالانس Balance، قیمت بالای این محصول در کنار حجم کم را پوشش خواهد داد. طریقه مصرف این سرم نیز مانند نمونه قبلی است و می‌توان از آن در انواع روتین های مراقبت از پوست، جهت درمان و از بین بردن لک‌های پوستی بهره برد.

سرم ویتامین سی بالانس BALANCE

سرم ویتامین سی مدیلن 

یکی از مارکهای محبوب داخلی تولید کننده این سرم، برند مدیلن است که رنگ پوست را روشن و یکنواخت می کند، ظاهر لکه های تیره را کاهش می دهد و بافت کلی و شفافیت پوست را بهبود می بخشد. بررسی نظرات مشتریان پس از مصرف این محصول به طور کلی مثبت و قابل اعتنا است. بسیاری از کاربران، پوست روشن، شفاف تر و کاهش لک‌ها و چروک‌های پوستی را پس از استفاده منظم از آن گزارش می‌دهند. این محصول، با داشتن ترکیبات موثر و مفید، خاصیت روشن کنندگی با درصد بالا و رفع لک های صورت را در طی یک دوره ۳ ماهه برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سرم ویتامین سی مدیلن

سرم ویتامین سی اوردینری

سرم آسکوربیک اسید ۸درصد + آلفا آربوتین ۲ درصد اوردینری، از عالی ترین نمونه های خارجی موجود در بازار، بر پایه آب و سرشار از ترکیبات طبیعی برگرفته از مرکبات طبیعی و خالص است که حاوی غلظت بالایی از اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C می‌باشد. سرم ویتامین سی از سری محصولات قدرتمند و باکیفیت برند اوردینری The ordinary اصل که در رو مد باش برای خرید موجود می‌باشد، در یک بطری شیشه ای ساده به وسیله قطره چکان و با روش استفاده بسیار آسان عرضه شده است. این سرم باید به آرامی روی پوست ماساژ داده شود تا کاملا جذب شود و بهتر است از مصرف آن در کنار محصولاتی دارای نیاسینامید یا پپتیدها خودداری شود تا از هرگونه تداخل احتمالی جلوگیری شود. (نیاسینامید و نحوه استفاده از آن). این سرم، همچنین با داشتن درصد بالا و قابل قبولی از الفا اربوتین به عنوان یک ضد چچروک  و ضد پیری قوی و موثر عمل کرده و علاوه بر جلوگیری از به وجود امدن لک‌های جدید روی پوست صورت،  گزینه‌ای بسیار خوب جهت کاهش لک و کک و مک است. 

سرم ویتامین سی اوردینری ORDINARY

سخن پایانی

استفاده از سرم ویتامین سی برای لکه‌های صورت می‌تواند روشی موثر برای روشن‌کردن پوست، محو کردن لکه‌های تیره و بهبود رنگ کلی پوست باشد. با گنجاندن سرم ویتامین C در روتین مراقبت از پوست خود، استفاده منظم و رعایت نکات ذکر شده در بالا، می توانید پوستی درخشان تر و یکدست تر داشته باشید.

  • ساماندهی
کلیه حقوق متعلق به رو مد باش است