بهترین سرم ویتامین سی خارجی برای پوست چرب و خشک چیست؟

نوشته شده در 11 اردیبهشت 1403
مراقبت و درمان پوست
بهترین سرم ویتامین سی خارجی برای پوست چرب و خشک چیست؟

معرفی بهترین سرمهای ویتامین سی خارجی مناسب پوست چرب و خشک

سرم ویتامین سی یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست است که برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی به کار می‌رود. این محصول همانند دیگر محصولات مراقبتی توسط برند‌های متنوع، با کیفیت و تاثیرات مختلف عرضه می‌شود و گزینه‌ای ایده آل، کم هزینه و مقرون به صرفه برای انواع مدل‌های پوستی به شمار می‌رود. امروزه سرم ویتامین C به طور عمده برای کاهش کک و مک، لک های پوستی ناشی از جای جوش،  زخم، بارداری، بیماری، تیرگی های نواحی دورچشم و روشن شدن پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به دنبال یک سرم صورت حاوی ویتامین سی با کیفیت و با کارایی بالا هستید که در درمان و حل مشکلات پوستی به شما کمک کند پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را در رومدباش تا انتها مطالعه نمایید تا با بهترین سرم‌های ویتامین سی خارجی مناسب برای انواع پوست، از پوست چرب و مختلط گرفته تا پوست خشک و حساس، آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم اگر از کاربرد و مزایای سرم ویتامین سی به خوبی آشنایی ندارید سری به مقاله همه چیز درباره سرم ویتامین سی و خواص آن برای پوست بزنید و پس از شناخت بهتر این سرم محبوب، پر خاصیت و کارایی های این سرم بتوانید محصولی متناسب و کارآمد در خصوص مشکل خود انتخاب کنید. 

برندهای محبوب خارجی سرم ویتامین C

همانطور که در بالا گفته شد سرم ویتامین سی در مارک‌های متنوعی در بازار موجود است که بسته به نیاز مصرف‌کنندگان برای درمان مشکلات پوستی به کار می‌رود. برندهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود از جمله بهترین و قدرتمندترین سرمهای ویتامین ث هستند که طبق تجربیات تیم رو مد باش و با بررسی نظرات کاربران گردآوری شده اند. ذکر این نکته الزامی است که تاثیرگذاری و خاصیت سرمهای ویتامین سی با رعایت نکات مراقبت از پوست و استمرار در مصرف این محصول در کنار رعایت موادی همچون خواب کافی، تغذیه مناسب، دوری از استرس و تنش، عدم مصرف دخانیات، قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از محصولات مکمل پوستی به همراه سرم ویتامین سی همچون کرم مرطوب کننده، آبرسان و استفاده منظم از ضدآفتاب مناسب نوع پوست قابل مشاهده می‌باشد. با ما همراه باشید تا بهترین برندهای سرم ویتامین سی خارجی را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که انتخاب از بین این محصولات، با توجه به ترکیبات به کار رفته در سرم، قیمت، حجم و برند تولید کننده آن متفاوت بوده و می توانند اثرگذاری متفاوتی داشته باشند. پیشنهاد می‌شود برای انتخاب درست‌تر و استفاده موثرتر، مقاله بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی را مطالعه کنید.

سرم ویتامین سی بیوآکوا

سرم ویتامین سی برند Bioaqua از پرفروش ترین محصولات سری مراقبت از پوست است که در حجم‌های 30 و 100 میلی لیتری عرضه شده که برای روشن کردن و جوانسازی پوست طراحی شده است. این محصول با دارا بودن ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌آید که به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی، کاهش ظاهر چین و چروک و لکه های تیره کمک کرده و رنگ پوست را یکدست تر می کند. این محصول با اثر مرطوب کنندگی بالا جهت کاهش خشکی و دهیدراتگی پوست‌های خشک در کنار قیمت بسیار کم و ارزان‌تر، خریدی بسیار خوب و انتخابی قابل قبول و مناسب خواهد بود.

مواد اصلی موجود در سرم ویتامین سی  بیواکوا متشکل است از:د

  • ویتامین C (اسید اسکوربیک): یک آنتی اکسیدان قوی که به خنثی کردن رادیکال های آزاد، تحریک تولید کلاژن و روشن شدن پوست کمک می‌کند.
  • اسید هیالورونیک: یک ماده آبرسان است که به حجیم و مرطوب شدن پوست کمک می کند و ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. (فواید هیالورونیک اسید برای پوست)
  • نیاسینامید: همچنین به عنوان ویتامین B3 شناخته می شود، این ماده به بهبود عملکرد مانع پوست، کاهش تولید چربی و روشن شدن پوست کمک می‌کند.
  •  رتینول: شکلی از ویتامین A که به تحریک گردش سلولی کمک می کند و ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می‌دهد. (رتینول چیست و چه خواصی دارد؟)

مزایای استفاده از این سرم عبارتند از:

  • روشن کننده پوست و کاهش لکه های تیره
  • بهبود رنگ و بافت کلی پوست
  • آبرسان و چاق کننده پوست
  • تحریک تولید کلاژن و کاهش چین و چروک پوست صورت

برای استفاده از سرم ویتامین سی بیوآکوا، چند قطره از آن را صبح و شب قبل از استفاده از مرطوب کننده، روی پوست تمیز و خشک بمالید. توصیه می‌‌شود در طول روز حتما از ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا ویتامین C می تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس تر کند.

سرم ویتامین سی بیوآکوا

سرم ویتامین سی بالانس

از بهترین سرم‌های موجود در بازار که برای روشن کردن و یکنواخت کردن رنگ پوست طراحی شده و در عین حال محافظت آنتی اکسیدانی نیز ارائه می‌دهد. ویتامین C به دلیل توانایی آن در افزایش تولید کلاژن، محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک شناخته شده است که با حجم 30 میلی لیتری و ترکیبات موثر در کاهش لک های صورت تاثیرات بسیار خوبی برای پوستتان به همراه دارد و مناسب انواع پوست به خصوص پوست‌های حساس و خشک است. قیمت این محصول با توجه به حجم کم آن در نگاه اول از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود؛ اما خواص شگفت انگیز و تاثیر بسیار بالای آن در رفع آسیب‌های پوستی، این نقیصه را به خوبی جبران می‌نماید.

برخی از ویژگی های کلیدی سرم ویتامین C برند BALANCE عبارتند از:

  • حاوی 20 درصد ویتامین C که دوز قوی و موثری برای بهبود سلامت پوست
  • فرموله شده با آنتی اکسیدان های اضافی مانند ویتامین E و اسید فرولیک برای افزایش مزایای ویتامین C
  • فرمول سبک و قابل جذب مناسب برای انواع پوست
  • به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می کند و پوستی روشن تر و جوان تر می بخشد
  • قابل استفاده صبح و شب، قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب

برای استفاده از سرم ویتامین C بالانس چند قطره از آن را روی پوست تمیز و خشک بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب در طول روز توصیه می شود.

سرم ویتامین سی بالانس

سرم ویتامین سی اوردینری

سرم اسید اسکوربیک و آلفا آربوتین توسط برند محبوب مراقبت از پوست اوردینری The Ordinary ساخته شده و از بهترین و پرطرفدارترین محصولات حاوی ویتامین سی است. این سرم با ترکیبی از اسید ال اسکوربیک (ویتامین C) و آلفا آربوتین فرموله شده است. اسید اسکوربیک موجود در آن با غلظت بسیار مناسبی که دارد، با قدرت بالایی سبب روشن شدن پوست شده و به بهبود بافت و شفافیت پوست کمک می کند. این سرم صورت همچنین به افزایش تولید کلاژن کمک می کند، که می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند. آلفا آربوتین مشتقی از هیدروکینون است که به روشن شدن لکه های تیره به وجود آمده از جوش کمک می کند و در نتیجه رنگ پوست یکدست تر می شود.

این سرم برای هدف قرار دادن رنگ ناهموار پوست، کک و مک و هایپرپیگمنتاسیون طراحی شده است تا پوستی روشن تر و درخشان تر نشان دهد. این محصول برای انواع پوست مناسب به ویزه پوست خشک و حساس است، اما توصیه می شود قبل از استفاده از این محصول روی صورت، آن را تست کنید؛ زیرا ویتامین C می تواند در برخی افراد باعث تحریک شود. برای استفاده از سرم، چند قطره از آن را روی پوست تمیز و خشک بمالید و از تماس با ناحیه دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید سرم  قبل از استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب به خوبی جذب پوست شود. استفاده از این سرم در شب توصیه می شود، زیرا ویتامین سی با غلظت ۸ درصدی موجود در آن می تواند پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر کند. در کنار قیمت بالای این محصول اورجینال و حجم کم ۳۰ میلی لیتری آن، مقایسه این محصول با دیگر محصولات مشابه نشان می‌دهد که می توان انتظار تاثیرگذاری و توانایی بیشتر و بهتری از سرم آسکوربیک 8٪ اوردینری نسبت به دیگر محصولات برای کاهش لکه‌های تیره و افزایش روشنی پوست صورت داشت. پس نگران حجم کم آن نباشید. این سرم، با بالاترین درجه از اثربخشی، فواید مصرف محصول حاوی ویتامین سی را برای پوست شما به ارمغان خواهد آورد.

سرم ویتامین سی اوردینری

سرم ویتامین سی گارنیر

 این سرم پر فروش و بینظیر از برند گارنیر رنگ پوست را روشن و یکدست می‌کند و همچنین لکه های تیره و خطوط ریز را کاهش می‌دهد. این سرم حاوی 10 درصد ویتامین C خالص است، یک آنتی اکسیدان قوی که به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک می‌کند و باعث درخشندگی پوست می‌شود. ترکیبات کلیدی سرم ویتامین C گارنیر شامل اسید اسکوربیک (ویتامین C)، نیاسینامید و اسید سالیسیلیک است. آسکوربیک اسید که یک فرم قوی از ویتامین C است، در این محصول با تاثیر بالایی به افزایش تولید کلاژن و روشن شدن پوست کمک می‌کند. نیاسینامید یا همان ویتامین B3 یک ماده کنترل کننده چربی و کوچک کننده منافذ است و سالیسیلیک اسید  به لایه برداری و باز کردن منافذ و تمیز کردن عمقی لایه‌های مختلف پوست کمک می‌کند. (نیاسینامید چیست و چه خواصی دارد؟)

سرم ویتامین سی GARNIER با غلظت 3.5 درصدی، طبق ادعای تولید کننده، پس از شش روز آثار اولیه کاهش لک‌های پوستی مشاهده می‌شود و پس از 8 هفته لک‌های تیره صورت و بدن تا حد بسیار زیادی از بین می‌روند. برای انواع پوست از جمله پوست های حساس طراحی شده است. مصرف روزانه آن هم در صبح و هم عصر بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کردن توصیه می‌شود. مصرف کنندگان باید چند قطره از سرم را روی صورت و گردن بمالند و به آرامی روی پوست ماساژ دهند تا کاملا جذب شود. بررسی‌های سرم ویتامین C گارنیر به طور کلی مثبت است و کاربران گزارش می‌دهند که پس از استفاده از این محصول رنگ پوستشان روشن‌تر، یکدست‌تر و کاهش کاهش تیرگی و لک‌های پوستی شده است. برخی از کاربران نیز همچنین بهبودهایی را در ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک مشاهده کرده اند.

سرم ویتامین سی گارنیر

سرم ویتامین سی دکتر راشل

این سرم پوستی، حاوی غلظت بالایی از ویتامین C است. این سرم با فرم پایدار و قوی ویتامین C، اسید ال اسکوربیک یا آسکوربیل تترا ایزوپالمیتات، فرموله شده است تا حداکثر اثربخشی را تضمین کند. همچنین حاوی مواد مفید دیگری مانند اسید هیالورونیک، نیاسینامید و آنتی اکسیدان ها است تا فواید کلی سرم را افزایش دهند. این سرم با خاصیت روشن کنندگی و ضد پیری خود به طور خاص برای درمان  و رفع مشکلات دور چشم طراحی شده است و برای پوست خشک انتخاب بسیار عالی خواهد بود.

استفاده از سرم ویتامین سی مارک DR.RASHEL  از سری محصولات دکتر راشل می تواند به بهبود ظاهر کلی پوست، از جمله کاهش خطوط ریز و چین و چروک، محو شدن لکه های تیره، اسکار آکنه و افزایش درخشندگی پوست کمک می‌کند. به طور معمول توصیه می‌شود که سرم را در برنامه روتین صبح، قبل از ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. هنگام استفاده از این سرم ویتامین C، مهم است که با غلظت کمتر شروع کنید و به تدریج دوز را افزایش دهید تا خطر تحریک شدن پوست به حداقل برسد. همچنین توصیه می‌شود این سرم را نیز همچون دیگر محصولات معرفی شده در جای خنک و تاریک نگهداری کنید تا از اکسیداسیون و از دست رفتن خواص آن جلوگیری شود و قدرت اثر بخشی آن حفظ شود.

سرم ویتامین سی دکتر راشل

سرم ویتامین سی لورال

سرم صورت لورآل مدل Vitamin C یک سرم قوی ضد پیری ببرگرفته از ترکیبات طبیعی و میوه هایی مانند لیمو و پرتقال است که به یکنواخت شدن رنگ پوست، کاهش ظاهر چین و چروک و بهبود بافت کلی پوست کمک می‌کند. حاوی 12٪ ویتامین C خالص است که کلیه خواص ویتامین سی را داراست و محافظت کاملی از پوست در برابر آسیب های محیطی با تقویت تولید کلاژن و تغذیه کردن پوست داشته و سبب جوانسازی پوست صورت با اثرات ضدپیری می‌شود. این سرم حاوی سالیسیلیک اسید است که به تنظیم غدد سبوم و کنترل چربی اضافی پوست کمک کرده و همچنین ویتامین ای که سبب حفظ رطوبت پوست صورت می‌شود. سرم ویتامین سی برند لورال LOREAL به دلیل داشتن بافت سبک و غیر چرب و ترکیبات موثر در کاهش جوش و آکنه، برای انواع تایپ پوستی به ویژه پوست چرب طراحی شده است. بهترین زمان استفاده از این محصول ابتدای صبح و شب قبل از استفاده از مرطوب کننده و بعد از پاکسازی و شستشوی پوست صورت با یک شوینده ملایم است.

سرم ویتامین سی لورال

سرم ویتامین سی لاروش پوزای

La Roche-Posay یک برند فرانسوی مراقبت از پوست است که به دلیل محصولات ملایم و موثر مناسب برای پوست های حساس شناخته شده است. این برند سرم ویتامین C ارائه می‌دهد که برای روشن و یکنواخت کردن رنگ پوست طراحی شده است. مواد اصلی موجود در سرم ویتامین سی لاروش پوزای شامل 10% ویتامین C خالص، اسید سالیسیلیک و نوروسنزین است که به کاهش خطوط ریز چین و چروک و لکه های تیره پوست کمک می‌کند. این سرم همچنین با دارا بودن  هیالورونیک اسید برای آبرسانی و شادابی پوست ساخته شده است. به گفته این برند، این سرم به افزایش درخشندگی، بهبود بافت پوست و محافظت در برابر آلودگی و آسیب‌های محیطی و درمان و کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند. مصرف این سرم برای انواع پوست از جمله پوست های چرب، مختلط، خشک و حساس توصیه می‌شود.

طرز استفاده از سرم، صبح ها قبل از ضد آفتاب و آرایش، چند قطره از این سرم را روی پوست تمیز و خشک خود بمالید. برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید، حتما مصرف ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی بالا در روتین خود را فراموش نکنید. به طور کلی، این سرم به دلیل اثربخشی آن در روشن کردن پوست و بهبود رنگ کلی پوست مورد علاقه مشتریان است. همچنین غیر کومدون زا، بدون عطر و پارابن است و حتی برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز مناسب و قابل استفاده است.

سرم ویتامین سی لاروش پوزای

سرم ویتامین سی نوتروژینا

یک محصول خاص با طراحی کپسول مانند که در بسته بندی جذاب 30 عددی تولید شده و هنوز راه زیادی برای  رسیدن به محبوبیت در میان کاربران دارد. این سرم حاوی ویتامین C غلیظ است که به روشن شدن و یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کند. هر کپسول برای یک بار مصرف طراحی شده است و برای حفظ قدرت سرم در یک محفظه کپسولی کاملا ایزوله قرار داده شده است که قابلیت ترمیم کنندگی فوری و تنظیم تناژ رنگی پوست دارد و برای انواع پوست قابل استفاده می‌باشد. برای استفاده از کپسول‌ها، کافی است قسمت بالایی آن را بچرخانید و سرم را روی پوست تمیز بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بهترین زمان مصرف این سرم مانند دیگر محصولات معرفی شده صبح یا شب قبل از استفاده مرطوب کننده و ضد آفتاب است. توجه به این نکته ضروری است که کپسول ویتامین C سرم برند نوتروژینا NEUTROGENA فقط برای استفاده و استعمال خارجی است و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. به طور کلی، کپسول های سرم ویتامین C نوتروژینا روشی مناسب و موثر برای گنجاندن ویتامین C در روتین مراقبت از پوست شما هستند تا پوستی روشن تر و یکدست تر داشته باشید.

سرم ویتامین سی نوتروژینا

  • ساماندهی
کلیه حقوق متعلق به رو مد باش است