بهترین انتخاب ماسک ورقه ای کدام است؟

نوشته شده در 17 مهر 1401
مراقبت و درمان پوست
بهترین انتخاب ماسک ورقه ای کدام است؟

بعد از ماسک ورقه‌ ای، چه چیزی به صورت بزنیم؟ ترتیب استفاده از محصولات پوستی چگونه است؟

یکی از بهترین راه های جادویی برای داشتن پوستی شفاف و بی نقص، استفاده از ماسک های ورقه ای صورت یا همان شیت ماسک‌ها است. موارد کاربرد این ماسک‌ها، رطوبت رسانی، روشن کنندگی و تازه کردن پوست است و به نوبه خود انقلابی بزرگ در رژیم زیبایی ایجاد کرده است.

ماسک ورقه ای چیست؟

محتویات ماسک‌های ورقه ای، مایعی مغذی و یا اسانسی است که بیشتر، همان محتویات سرم‌هاست .این ماسک‌ها از جنس پنبه، شبه پنبه و یا پارچه ی آغشته به مواد سرم مانند تهیه می شوند و همانند ماسک‌های دیگر چرب و روغنی نیستند و نیازی به تمیزکاری ندارند زیرا مواد ماسک‌های پارچه ای، ژل مایع رقیق و غیرروغنی می‌باشند.

ماسک‌های ورقه ای برای انواع پوست وجود دارند .این ماسک‌ها خاصیت نرم کنندگی پوست، روشن کنندگی پوست،آبرسانی پوست، از بین بردن جوش، لیفت و جوانسازی پوست و.... را دارند و کاربرد آن ها بستگی به انتخاب شما دارد. اغلب مردم هفته ای یک بار از ماسک ورقه ای استفاده می کردند اما امروزه مصرف آن به یک بار یا چند بار در روز هم رسیده است، زیرا تاثیرات چشمگیری روی پوست باقی می گذارد.

طرز استفاده از ماسک ورقه ای و بهترین زمان برای استفاده ماسک ورقه ای چه وقت از شبانه روز است؟

زمان استفاده از ماسک های ورقه ای زیاد مهم نیست. صبح، ظهر یا شب هرزمان احساس راحتی بیشتری می کنید می توانید ماسک را روی صورت خود قرار دهید.اما قبل از استفاده صورت را تمیز بشویید ماسک بر روی پوست کثیف و شسته نشده هیچ تاثیری نخواهد داشت.فراموش نکنید که بهترین زمان استفاده از ماسک صورت، شب‌ها و کمی قبل از ساعت خواب است. چرا که بعد از برداشتن ماسک، داشتن یک خواب شبانه و بدون استرس، باعث جذب بهتر مواد مغذی ماسک می‌شود

طرز استفاده ماسک ورقه ای

مرحله اول صورت خود را با شیر پاکن یا میسلار تمیز کنید.

مرحله دوم با شوینده مناسب پوست خود، صورت را شسته و با حوله ای نرم خشک کنید.

مرحله سوم تونر با بستن منافذ پوست، و تنظیم ph پوست را کنترل و هر آلودگی باقیمانده را پاک می کند و باعپ تاثیر گذاری هرچه بیشتر ماسک ورقه ای روی صورت می شود.کافیست چند قطره از تونر مناسب پوست تان را روی پد سکه ای یا تکه ای پنبه ریخته و روی پوست صورت تان مالش دهید. حالا به آرامی ماسک ورقه ای را از بسته خارج  و بر روی پوست صورت قرار دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با توجه به بروشور ماسک روی پوست بماند. و برای برداشتن ماسک ورقه ای از روی صورت، آن را ازقسمت چانه بلند کنید وبه سمت بالا بکشید تا به طور کلی از پوست جداشود و مایع باقیمانده روی صورت و گردن مالش دهید و ماسک را به داخل بسته برگردانید و اگر مواد داخل بسته زیاد است یک مرتبه دیگر از آن ماسک استفاده کنید. هرگز با ماسک ورقه ای بر روی صورت نخوابید تایم زیاد بیشتر از ۲۰دقیقه باعث التهاب می‌شود.

از شستشوی صورت بعد از برداشتن ماسک خودداری کنید. اگر همراه با ماسک سرم مصرف می کنید آن را بعد از ماسک به آرامی روی صورت بزنید تا کاملا جذب پوست‌تان شود. همچنین می توانید از مرطوب کننده بعد از برداشتن ماسک استفاده کنید.و اما در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پس از برداشتن ماسک،در طول روز حتما از از ضد آفتاب استفاده نمایید. از ماسک هایی که رنگ های مصنوعی، پارابن یا روغن های معدنی دارند، استفاده نکنید؛ زیرا به پوست آسیب می رسانند. مرطوب کننده ها، باعث آبرسانی به منافذ شده و باعث از بین رفتن خطوط پوست می شوند. ماسک ورقه ای ها مرطوب کننده هایی مثل هیالورونیک اسید، بوتیلین گلیکول و گلیسیرین دارد از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. 

انواع ماسک های ورقه ای برای انواع پوست:

رفع آکنه ها با ماسک عصاره ی حلزون، سالسیلیک اسید، چای سبز، جلبک دریایی، پروتئین پیله ابریشم و ماسک عصاره حلزون، ضد لک و روشن کننده و ... برای افرادی که لک دارند، بسیار مناسب است؛ چرا که پوست را آبرسانی می کند و درمانی برای پوست آسیب دیده می باشد. اگر جایی از پوست‌تان باز شده، ماسک‌های ورقه ای، ژلی تاثیرگذارتر از ماسک های ورقه ای پنبه ای معمولی، برای رفع مشکل هستند. افرادی که پوست معمولی دارند بهترین انتخاب می تواند ماسک عصاره‌ی حلزون باشد.

آلوئه ورا خاصیت پاکسازی و مرطوب کنندگی دارد. با بهبود جای زخم و کاهش آکنه از پیری پوست جلوگیری می کند. کیوی، پرتقال، انار و برنج هم پوست را صاف و سفت می کنند.

آیا داشتن یک روتین پوستی بعد از ماسک ورقه ای اهمیت خیلی ویژه ای دارد

اهمیت روتین پوستی بعد از ماسک ورقه ای اکثر مردم فکر می‌کنند که بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای، دیگر نیازی به استفاده از محصولات مراقبت پوستی نیست. این درحالیست که شما باید بعد از برداشتن ماسک، اقداماتی را برای کامل کردن روتین پوستی انجام دهید. شاید مراحلی که در ادامه می‌گوییم به نظرتان کمی سخت و فشرده به نظر برسند؛ اما باور کنید که بعد از انجام آن‌ها از دیدن نتایج شگفت‌زده خواهید شد.

1. ساده‌ترین راه برای پیشگیری از چین‌و‌چروک گردن

بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای از روی صورت، احتمالا مقداری از مایع ماسک روی صورت شما هست. در این مرحله باید با نوک انگشتان تمیز خود، مایع را روی پوست صورت ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. مطمئنا درون بسته‌بندی خالی نیز، کمی از سرم ماسک مانده است. اغلب اوقات در روتین‌های مراقبتی، پوست گردن به طور کامل فراموش می‌شود؛ شما می‌توانید سرم باقی مانده ماسک را روی پوست گردن ریخته و علائم پیری زودرس و افتادگی پوست این ناحیه را به حداقل برسانید. اگر به جوانی پوست صورت و گردن خود اهمیت می‌دهید، علاوه‌بر ماسک ورقه‌ای باید از ضد چروک بیوآکوا هم استفاده کنید. کرم ضد چروک بیواکوا، بافت نرم و سبکی داشته و خاصیت الاستیکی پوست را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های موجود در این کرم، باعث رفع چروک و تقویت پوست صورت و گردن خواهد شد.

2.استفاده از تونر قبل و بعد از ماسک

  تونر یکی از مراحل مهم در روتین پوستی محسوب شده و صورت را برای استفاده از سرم و مرطوب کننده آماده می‌کند. قبل از گذاشتن ماسک و پس از شستشوی صورت از تونر برای متعادل کردن ph پوست، تسکین التهاب و پاکسازی چربی‌های اضافی استفاده می‌شود. همچنین بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای، تونر به عنوان یک لایه‌بردار بسیار خفیف عمل و پوست را برای مرطوب کننده، آماده خواهد کرد. یکی از محصولات برتر در این زمینه، تونر هیالورورنیک اسید ،نیکوتین امید، ویتامین سی است. این محصول با لایه‌برداری خفیف پوست، باعث جذب بهتر آبرسان‎ها و مرطوب‌کننده‌ها خواهد شد.

 

3.  مهم‌ترین راهکار برای تاثیر بیشتر ماسک ورقه ای صورت

ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در ماسک‌های ورقه‌ای، باید در مدت زمانی کوتاه جذب پوست شده و آبرسانی را انجام دهند. در چنین شرایطی استفاده از یک مرطوب کننده می‌تواند، تاثیر‌گذاری مواد ماسک ورقه‌ای را بهتر و بیشتر کند. کرم‌های مرطوب‌کننده با داشتن نرم کننده‌ها (Emollients) و مسدود کننده‌ها (Occlusive) به حفظ شادابی و آبرسانی بهتر پوست کمک خواهند کرد.

 4. نقش کرم ضدآفتاب در روتین مراقبت پوستی

 

 

بعد از ماسک ورقه ای کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

بعد از ماسک ورقه ای کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید بهترین زمان استفاده از ماسک صورت، شب‌ها قبل از خواب است. البته روز‌ها هم می‌توان ماسک صورت گذاشت فقط روتین مراقبت پوستی بعد از ماسک در صبح اندکی متفاوت است. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر صبح قبل از خروج از منزل ماسک صورت گذاشتیم  بعد از گذاشتن ماسک ورقه ای چه کنیم. اگر صبح ماسک صورت گذاشتید باید پس از برداشتن ماسک علاوه بر اقداماتی که در مراحل قبل به آن اشاره کردیم از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب امری مهم و ضروری است و فواید زیادی برای پوست دارد مانند محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست و جلوگیری از پیری زودرس و افتادگی پوست.

5. مدت زمان ماندن ماسک ورقه‌ای روی صورت

هرگز ماسک ورقه‌ای را برای یک مدت طولانی روی پوست خود نگذارید. خیلی‌ها گمان می‌کنند که اگر ماسک، برای چندین ساعت روی صورت بماند، برای پوست مفید‌تر خواهد بود. اما در هر حال مدت زمان استفاده از اغلب ماسک‌ها در حدود 10 الی 20 دقیقه است و ماندن ماسک روی صورت بیشتر از این زمان به پوست آسیب می‌زند. قبل از گذاشتن ماسک روی صورت، ابتدا راهنمای استفاده از محصول را مطالعه کرده و مراحل آن با دقت انجام دهید.

 

6. آیا بعد از ماسک باید صورت را شست؟

بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای، پوست صورت حالت چسبنده‌ای خواهد داشت. در این مرحله بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به سرعت، صورت خود را بشویند. اما شستشوی سریع صورت بعد از برداشتن ماسک، اشتباه بوده و نه تنها تاثیر سرم را از بین می‌برد بلکه پوست را دهیدراته هم می‌کند. سرم ماسک، باید زمان کافی برای جذب و نفوذ به پوست را داشته باشد.

۷-استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم بعد از ماسک ورقه ای صورت

ماسک ورقه ای زیر چشم بعد از ماسک ورقه ای صورت

استفاده از ماسک ورقه ای زیر چشم بعد از ماسک ورقه ای صورت همانطور که می دانید ماسک‌های ورقه ای به شکل صورت طراحی شده‌اند و اکثر آن‌ها پوست نازک دور چشم را نمی‌‌پوشانند. چون که پوست نازک دور چشم، حساس ترین قسمت پوست است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. بنابراین بعد از ماسک ورقه ای صورت، از ماسک مخصوص این ناحیه استفاده کنید این ماسک‌ها به پیشگیری از پیری زودرس پوست دور چشم کمک می‌کنند. البته می‌توانید ماسک ورقه ای صورت و ماسک زیر چشم را همزمان با هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید حین استفاده از ماسک ورقه ای یک ماسک لب هم روی لب‌هایتان بگذارید و در انتها با هم بردارید.

پرفروش ترین ماسک ورقه ای

چند بار در هفته باید از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟

یکی از سوالات پر تکرار در روند مراقبت از پوست این است:«برای دریافت نتیجه عالی و افزایش فواید استفاده از ماسک ورقه ای، بهتر است چند بار در هفته از آن استفاده کنیم؟» در پاسخ به این سوال باید گفت که بر روی اغلب ماسک ها دفعات و نحوه مصرف آن ها به طور کامل توضیح داده شده است. به عنوان مثال یک ماسک حاوی مواد فعال مانند اسید گلیکولیک یا رتینول، بهتر است یک بار در هفته استفاده شود؛ زیرا این دو ماده خاصیت لایه برداری دارد و استفاده بیش از حد آن ها می تواند موجب بروز حساسیت و خشکی پوست شود. ماسک هایی که ترکیبات ملایم تری دارند و لایه برداری آنها ضعیف است معمولا بصورت یک یا دو روز در میان مورد استفاده قرار می گیرند.  طرز مصرف ماسکها ممکن است متغیر باشد و لازم است قبل مصرف هر کدام، بروشور مصرف آنها راچک کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف هر محصول مراقبتی به ویژه ماسک های صورت، ترکیبات و نحوه استفاده از آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا از بروز مشکلات پوستی و آسیب دیدن بیشتر پوست جلوگیری کنید. در نهایت با توجه به نوع و نیاز پوست خود بهترین محصول موجود را انتخاب کنید. 

آیا هم زمان با ماسک ورقه ای می توان از ماسک دیگری استفاده کرد؟

احتمالا با خود فکر می کنید فواید استفاده از ماسک های ورقه ای تنها با خرید یک مدل قابل دریافت است. در صورتی که می خواهید دو مدل ماسک مثلا ماسک ضد جوش و ماسک ضد لک را برای دو مشکل متفاوت پوستی استفاده کنید بهتر است هر کدام را در روز مجزایی استفاده کنید و یا با چند ساعت فاصله مایک ها را بر روی پوست خود قرار دهید. چرا؟ منافذ پوست برای گرفتن مواد مغذی از ماسک اول باز هستند و به راحتی تمامی ترکیبات وارد پوست می شود و شروع به اثر می کند. منافذ پوست با قرار دادن ماسک اول تقریبا پر شده و دیگر جایی برای ماسک دوم وجود ندارد . از طرفی ماسکها در مرحله اول وظیفه پاکسازی و لایه برداری ملایم از پوست را دارند و با مصرف چند ماسک پشت هم ممکن است پوست را نازک، حساس، ملتهب و دچار آسیب کنید. پس بهتر است یک ماسک بزنید و صبر کنید تا ماسک اثرات خودرا بگذارد و بعد از گذشت حداقل چند ساعت ماسک دیگر استفاده کنید. به این شکل نتیجه گیری بهتری از ماسکها خواهید داشت.

خواص انواع ماسک ورقه ای ها چیست؟

  • ماسک‌های لب (برای خشکی لب ترک‌های لب و نرم شدن پوست می‌باشد)
  • ماسک های دورچشم (برای پف چشم، گودی زیرچشم، کبودی چشم)
  • ماسک‌های دست و پا ( یرای کاهش خشکی دست و پا، آبرسانی به دست و پا)
  • ماسک‌های صورت (شاداب شدن پوست، جوانسازی پوست، روشن شدن پوست و از بین بردن جای جوش)

 

 انواع ماسک ورقه ای صورت برای پوست های مختلف کدام اند؟

ماسک آبرسان طبیعی مناسب پوست های مختلط

اگر روی بینی و پیشانی تان چرب و بقیه قسمت ها خشک است، نوع پوست شما مختلط است. بهترین ماسک ورقه ای صورت برای شما عزیزان، ماسک های آبرسان و پاک کننده است. این ماسک ها از مواد طبیعی تشکیل شده که می تواند به صورت همزمان صورتتان را مرطوب کند و آلاینده های روی پوست را پاک نماید. ماسک هایی از جنس خزه دریایی، خیار، آلوئه ورا  و.. در این گروه از انواع ماسک ورقه ای صورت قرار میگیرند.

ماسک ورقه ای مناسب برای رفع آکنه

افرادی که صورت آکنه دار و چربی دارند نیازمند این هستند که، پوست آسیب دیده خود را ترمیم و آبرسانی کنند. یکی از بهترین انواع ماسک ورقه ای صورت، ماسک با عصاره حلزون است. البته افرادی که در این گروه قرار میگیرند، بهتر است از ماسک های صورت ژله ای استفاده کنند تا ماسک ورقه ای پنبه ای. ماسک مناسب برای پوست های چرب افرادی که پوست های چرب دارند به دنبال این هستند که بتوانند از روشی چربی تولید شده توسط پوستشان را کنترل کنند. ماسک ماست یکی از بهترین انواع ماسک صورت ورقه ای برای شما سات. این نوع ماسک، منافذ باز پوست را کاهش می دهد، چربی تولید شده را کنترل میکنند و پوست را به عمیقا تمیز و لایه برداری میکند.

ماسک مناسب برای پوست های اگزما

پوست هایی که ملتهب هستند و دردی زیادی را بابت اگزما پوستی تجربه می کنند، می بایست از ماسک های ژلی شفاف که تسکین دهنده التهاب پوستی هستند استفاده کنند. این ماسک ها التهاب را التیام میبخشد و پوست را نرم و مرطوب میکند.

سخن نهایی امروزه این نوع ماسک‌های صورت ورقه ای جایگاه خود را در بین افراد پیدا کرده اند و محبوبیت آنها ثابت شده است. ماسک‌های صورت ورقه ای تغییرات مثبت زیادی هم بر روی پوست می‌گذارند. باید قبل از خرید این نوع ماسک ها حتما دقت کنید که ماسک مناسب پوست خود را تهیه کنید.

 

 

خواص ماسک ورقه‌ای آووکادو ، بلوبری، خیارسبز،سبوس برنج

آبرسانی فوق العاده،روشن کننده،برطرف کننده جای جوش و آکنه، روشن کننده پوست استفاده از این ماسک می‌تواند به پوست شما احساس شادابی بدهد.

خواص ماسک دارای مواد هیالورونیک اسید

به کاهش چین و چروک‌های سطح پوست می‌پردازد، پوست شما سفت و حالت لیفتینگ می‌گیرد، لایه برداری سطحی بر روی پوست ایجاد می‌کند کم آبی پوست را جبران می‌کند استفاده از این ماسک می‌تواند به پوست شما احساس روشن شدن و سفت شدن پوست را بدهد.

ارزان ترین ماسک ۵هزارتومانی

خواص ماسک دارای ویتامین C

 وجود ویتامین C در ماسک‌ها باعث کلاژن سازی موثر در پوست شما می‌شود باعث کاهش لک‌های پوستی می‌شود. یکی از خواص‌های مورد توجه در ویتامین C اینکه پوست شمارا روشن می‌کند جلوگیری از پیری پوست می‌کند.، همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود. استفاده از این ماسک می‌تواند جلوی تیرگی پوست شما را بگیرد و زیبایی پوست شما را چند برابر کند.

 

خواص ماسک با عصاره چای سبز

 این ماسک برای افرادی طراحی شده که پوست‌های چرب و دارای جوش دارند. عصاره چای سبز چربی پوست را کنترل می‌کند و باعث از بین بردن جای جوش می‌شود و مانع جوش جدید روی پوست می‌شود. استفاده مکرر از این ماسک پوست شما را صاف می‌کند و باعث جلوگیری مجدد جوش‌های صورت می‌شود.

خرید ماسک ورقه‌ای صورت با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه رومدباش

  • ساماندهی
کلیه حقوق متعلق به رو مد باش است